petak, 15.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:48

Kupci i dalje najviše cene nemačke proizvode

Istraživanje u 23 zemlje sveta pokazalo da su na ceni i dalje proizvodi s oznakom „mejd in Džermani”, slede italijanski, britanski, francuski i japanski
Autor: I. Albunović, J. Anteljsreda, 02.10.2019. u 22:55
(Фото Пиксабеј)

Potrošači širom sveta najviše cene proizvode iz Nemačke, a uglavnom su nepoverljivi prema kineskim, pokazuje najnovije istraživanje jedne britanske kompanije za istraživanje javnog mnjenja i Univerziteta „Kembridž”. Više od polovine anketiranih u 23 zemlje pozitivno je ocenilo nemačke proizvode, a samo šest odsto dodelilo im je negativnu ocenu, pokazuju rezultati internet ankete koju prenosi hrvatski portal „Novac”. Nemačka je u istraživanju osvojila 45 bodova. Italija je zauzela drugo mesto s 38, a u stopu je prate Velika Britanija i Francuska, obe sa po 34 poena. Japan je osvojio 33 boda i bolji je za pet bodova od Južne Koreje. Kineske proizvode je u proseku 44 odsto ispitanika ocenilo negativno, a njih 15 odsto pozitivno. Kina se time svrstala na poslednje, 12. mesto u grupi zemalja proizvođača, s osvojenih 29 bodova.

Anketirani su potrošači iz zemalja i regija visokog dohotka, uključujući EU, SAD, Australiju i Japan, ali i onih s niskim primanjima, poput Indije, Meksika, Kine, Nigerije i Južnoafričke Republike.

Ovo istraživanje potvrđuje sličnu analizu koja je rađena pre pet godina kada je Nemačka državna agencija za spoljnu trgovinu i marketing Džermani trejd end invest saopštila da oznaka „mejd in Džermani” jeste garancija kvaliteta. Međutim, ispostavilo se da to više nije dovoljno da se na svetskom tržištu obezbedi dugoročni uspeh nemačkih proizvoda.

Kako je „Politika” pisala , ovo istraživanje je obuhvatilo 15 zemalja, a cilj je bio da se utvrdi prava vrednost oznake nemačkih proizvoda. Ispostavilo se da je u SAD ona i dalje sinonim za kvalitet, preciznost i pouzdanost. Pogotovo kada je reč o mašinama i automobilima, privlačnost ove marke je velika. Međutim, kako se navodi u istraživanju, u SAD su kupci zahtevni i dobro informisani. Često je za njih važno da nemačke firme naglase da je određena roba proizvedena u SAD, ali uz poštovanje nemačkih standarda.

U Rusiji je, s druge strane, „mejd in Džermani” oznaka vrhunskog kvaliteta. U toj zemlji su svi nemački proizvodi izuzetno cenjeni – od automobila i mašina, preko industrijskih postrojenja, do lekova, odeće i životnih namirnica. Jedino to nije slučaj kada je reč o proizvodima informacione i komunikacione tehnologije. U Brazilu, kako se navodi, bogati izuzetno cene nemačke proizvode, ali ih „nova srednja klasa” često ne zna. Pored toga, na odluku o kupovini na brazilskom tržištu sve više utiče cena proizvoda, kao i bliskost s potrošačima. No, brazilsko tržište ostaje među najatraktivnijima za nemačke firme, koje, navodi se u studiji, moraju da poprave marketing.

Međutim, ova oznaka u Kini tada zbog konkurencije nije bila na ceni, a dobit nemačkih kompanija je na ovom tržištu bila u padu. I u ovoj zemlji, kako je navedeno, nemačka preduzeća moraju da proizvode na licu mesta, ali i da „dokažu” da je kvalitet proizvoda u skladu s oznakom „mejd in Džermani”, što ostaje „jedan od najvećih izazova za budućnost”.

– Imidž nemačkih proizvoda u Velikoj Britaniji, gde je pre 130 godina i smišljena ova oznaka, bolji je nego ikada. Jedino kada je reč o korišćenju obnovljivih izvora energije sve više se cene domaći proizvodi. Proizvodi s ovom oznakom visoko se cene i u Španiji, Italiji, Južnoj Koreji ili Poljskoj. U Ujedinjenim Arapskim Emiratima je marketinško dejstvo oznake i dalje znatno, ali je vidno i da slabi i da nemačke firme ne mogu da se pouzdaju samo u u „bonus” koji im obezbeđuje „mejd in Džermani”.

Među sto najboljih svetskih brendova Nemačka je gotovo uvek imala najmanje deset iz Evrope poput „Mercedes-Benca”, „Be-Em-Vea”, „Folksvagena”, „Audija”, „Poršea”… Iako najviše „top” brendova dolazi iz auto industrije, Nemačka ima brendove i iz aj-ti industrije (SAP), kozmetike („Nivea”), sportske opreme („Adidas”) i tehničkih uređaja („Simens”).


Komentari22
ff436
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Борис
Кинези су власници Волвоа.
milan
Nije bitno ciji je bio Volvo. Uvek je bio pojam kvaliteta. To je i danas kao Kineska fabrika...
Preporučujem 0
Boris-2
Jeste, samo sto je Volvo bio svedski a ne nemacki.
Preporučujem 4
MMS Car
Stvar navike ili poverenja nemacki automobili su trazeni na nasem trzistu.
Унирент
квалитетан аутомобил није лако направати, потребно је знање, вештина и велика радна дисциплина и прецизност у раду. А тога има пре свега у немачким фабрикама. Тога се придржавају и гастербајтери који су под строгим надзором. Ко је радио у немачкој фабрици зна о чему се ту ради. И Кинези су дисциплиновани и радни али још увек ен поседују довољно знања и искуства. Зато су немци још увек на врху
Živko
Na slici je Volvo.
Srboljub Tudej
Lako je Nemcima kada sve te nabrojane stvari prozvode srpski gastarbajteri u Nemačkoj! Ali, džaba im sve to kada nemaju ajvar, suve šljive i kukuruz kakve ima Srbija!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja