četvrtak, 12.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:54

Od 2020. samo tri čeone naplatne rampe u Srbiji

Izgradnjom naplatnih stanica oko Niša biće zatvorene rampe kod „Naisa” i Doljevca
Autor: Toma Todorovićutorak, 13.08.2019. u 21:30
Градилиште будуће наплатне станице „Ниш север”. (Фото: Т. Тодоровић)

Niš – Da bi se saobraćaj na auto-putevima kroz našu zemlju odvijao mnogo brže i da više ne bi bilo zastoja kakvi su beleženi svih prethodnih godina, posebno u glavnoj turističkoj sezoni, do kraja ove, ili najkasnije u januaru 2020. godine u okolini Niša biće zatvorene dve čeone naplatne rampe – kod „Naisa”, na desetak kilometara od Niša ka Beogradu, gde je do sada bio glavni punkt sa sedištem Sektora JP „Putevi Srbije” od Jagodine do Preševa, i kod Doljevca, na početku južnog kraka Koridora 10.

Ovo je za „Politiku” rekao Zoran Drobnjak, generalni direktor Javnog preduzeća „Putevi Srbije”, koji je najavio znatno bolje uslove i efikasniji kompletan promet automobila, autobusa i teretnih vozila kroz celu Srbiju. Na auto-putu Koridora 10 kroz Srbiju ostaće samo tri čeone rampe – južno od Beograda, kod Vrčina, zatim kod Preševa (na južnom kraku) i kod Dimitrovgrada (na istočnom kraku). Naplata putarine za sva motorna vozila po Zakonu o naknadama za korišćenje javnih dobara obavljaće se na naplatnim stanicama na levoj i desnoj strani duž Koridora 10, koje su na izlazima sa auto-puta za svaki grad od glavnog grada do juga Srbije i Preševa, odnosno do srpsko-bugarske granice i Dimitrovgrada na istoku. Isto tako, objašnjeno je, na tim stanicama kartice za plaćanje putarine dobiće svi vozači putničkih i teretnih vozila, kao i autobusa, prilikom uključenja na auto-put.

Način naplate putarine na deonicama od Šida do Šimanovaca i posle ulaska u Srbiju iz pravca Hrvatske, odnosno od Subotice do Stare Pazove na severu naše zemlje neće se menjati.

Da bi saobraćaj kroz Srbiju bio efikasniji i brži i da bi se uklonile čeone rampe kod „Naisa” i Doljevca, ovoga leta počinje izgradnja četiri nove naplatne stanice oko Niša. Jedna od njih, na ulazu u Niš sa severa iz pravca Beograda, između Trupalskih šuma i prvog skretanja sa auto-puta prema niškom aerodromu „Konstantin Veliki” već se uveliko gradi, rekli su Milenko Caković, izvršni direktor za naplatu putarine JP „Putevi Srbije”, i Darko Savić pomoćnik direktora naplate putarine.

Već tri meseca građevinske mašine i veliki broj radnika danonoćno su na gradilištu gde će biti postavljena naplatna stanica „Niš sever” i gde će na prostoru od oko dva hektara biti sagrađen i novi punkt, odnosno sedište Sektora naplate putarine Niš za kontrolu rada od Jagodine do Dimitrovgrada na istočnom kraku Koridora 10, odnosno prema Preševu na južnom kraku istog koridora.

Narednih dana počeće izgradnja naplatne stanice „Niš jug”, na južnom kraku koridora, a sredinom septembra i preostale dve koje će biti sagrađene na istočnom kraku auto-puta – naplatne stanice „Niš istok” i „Niš Malča” koja je na petlji  auto-puta gde je skretanje za Timočku Krajinu, odnosno Knjaževac i Zaječar. Sve ove četiri nove naplatne stanice treba da budu završene do kraja jeseni ove godine.

Za građane niške periferije koji svakodnevno koriste zaobilaznice oko grada da ne bi automobilima prolazili kroz centralnu gradsku zonu, korišćenje Koridora 10 na „prstenu” auto-puta oko Niša biće regulisano, najavljuje se, po ugledu na Beograd i Novi Sad. Naime, najverovatnije će se primenjivati model koji važi u Beogradu za stanovnike Grocke, Sopota i Mladenovca, odnosno za meštane opštine Kovilj kod Novog Sada, koji su dobili  „gradske karte” za korišćenje auto-puta.


Komentari5
2ad91
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Из угла
Путарина треба да се плаћа на уласку на ауто-пут и на изласку, а не на сред аутопута (као код Пазове) да чекаш сат времена због гужви од кола која иду у свим правцима. Тако би било и поштено по пређеном километру.
Beogradjanin Schwabenländle
Веома провидна намера, остаће само наплатне рампе где ће се наплаћивати , не вожња са пређеним бројем километара, него максималан број километара који је могао да се вози. Велика пљачка и срамота за државу.
geras
u normalnim zemljama je korišćenje puteva ili džabe ( ne bukvalno, jer se putevi, kao i ovde, finansiraju iz poreza i dažbina vezanih za registraciju vozila) ili se reguliše vinjetama . a ovde, ovde se naviklo na kraduckanje - pa to ti je .
Nesa
Srbija je tranzitna zemlja i treba naplacivati putarin po predjenom kilometru a ne vinjete. Ja idem 2x godisnje do Pirota i mogu da platim i 20 evra putarine....sta ce mi vinjeta???? 100 miliona vozila ce prolaziti kroz Srbiju i mi to treba da naplatimo ili kad bi uveli Vinjete one bi bile onda 50 evra i onaj sto malo putuje , jednom dva put godisnje -mora da plati vise nego neki kamion ili autobus sto ide svaki dan.
Preporučujem 4
dusko jugoslavija
Osim Grcke i delimicno Francuske,nema zaustavljanja i putarinu placate na izlasku sa auto puta.Ono sto je mnogo vaznije,svuda je placanje na automatima.Za inkasante na naplatnim rampama/za plate,prevoz i dr/se mesecno potrosi 2,5-3 miliona evra mecno,odnosno 30-36 miliona evra godisnje.Zbog toga nema dovoljno para za puteve.
Preporučujem 9

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja