sreda, 13.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:19

Šta sve (ne) smeš na električnom trotinetu

Protivnici traže da ovo sve popularnije prevozno sredstvo odmah bude zabranjeno, da se vozačima naplaćuju kazne za prebrzu vožnju, i da polažu vozački ispit
utorak, 13.08.2019. u 14:17
Електрични тротинети постали су део урбаног пејзажа (Фото Бета/АП)

PARIZ – Evropski gradovi od Pariza do Berlina traže rešenje za fenomen na dva točka koji brzo menja izgled gradskih ulica širom sveta: električne trotinete.

Protivnici traže da ovo sve popularnije prevozno sredstvo odmah bude zabranjeno, da se vozačima naplaćuju kazne za prebrzu vožnju, ali i da se za vožnju električnog trotineta polaže vozački ispit.

Pristalice električne trotinete vide kao skok u budućnost, uzbudljiv način zasnovan na aplikacijama da se juri od Luvra do Ajfelove kule bez zagađivanja planete koja se već guši, prenosi Tanjug.

Kritičari to osporavaju i ističu veliki broj povreda, pa čak i pogibija u kojima su učestvovali električni trotineti.

Oni naglašavaju da je to nova smetnja za pešake i vozače koji se već bore s nedostatkom prostora na gradskim ulicama.

Evropske zemlje se s novom modom bore na različite načine, pa su se članovi francuske vlade juče sastali sa žrtvama nesreća sa električnim trotinetima, a u pripremi su i nova pravila.

Samo Pariz ima više kompanija za iznajmljivanje električnih trotineta nego cele SAD, a istorijskim ulicama grada proleće najmanje 20.000 popularnih vozila.

Većina je bazirana na aplikaciji i iznajmljena tako što ih vozači uzimaju i ostavljaju gde god žele, što je posebno privlačno za tinejdžere i turiste.

Žrtve nesreća navode da ti korisnici, međutim, ne poznaju francuske puteve i pravila.

U Parizu je ove godine jedan vozač električnog trotineta poginuo, a mnoštvo ih je povređeno.

U tom gradu se za vožnju električnog trotineta na trotoaru naplaćuje kazna od 135 evra.

Gradske vlasti žele da ograniče vožnju na 20 kilometara na čas u većem delu grada, a na osam kilometara na čas u kvartovima s mnogo pešaka.

Planirano je i da se broj operatora ograniči na tri kako bi se smanjio broj električnih trotineta.

Nova pravila koja će, kako se očekuje, stupiti na snagu u septembru, proširiće ta ograničenja i na druge francuske gradove, a uključivaće kazne za prebrzu vožnju i do 1.500 evra.

Berlin je legalizovao električne trotinete pre dva meseca i ubrzo shvatio da su mu potrebna stroža pravila.

Gradski zvaničnici najavili su prošle nedelje planove za izgradnju parkinga za električne trotinete, koji često stoje nemarno ostavljeni na trotoarima.

Berlinska policija će ubuduće imati patrole zadužene za sprečavanje nezakonitog ponašanja, kao što je preticanje.

Samo Pariz ima više kompanija za iznajmljivanje električnih trotineta nego cele SAD (Foto Beta/AP)

Nemačka policija navodi da je sedam ljudi bilo ozbiljno povređeno, a da ih je 27 zadobilo lakše povrede u nesrećama sa električnim trotinetima od sredine juna, ističući da je većina nesreća izazvana nesmotrenim ponašanjem vozača.

U Velikoj Britaniji zabranjeno je voziti električni trotinet na trotoaru, a prekršaj je koristiti ih na putevima, jer oni nisu u skladu sa zakonima koji obuhvataju osiguranje, takse i vozačke ispite.

Televizijska voditeljka i Jutjub zvezda Emili Hartridž (35) prva je osoba u Velikoj Britaniji koja je poginula vozeći električni trotinet, kada ju je 12. jula udario kamion u južnom delu Londona.

Sledećeg dana, 14-godišnji dečak je zadobio povrede glave, nakon što je udario u autobusku stanicu u jugoistočnom delu grada.

Električni trotineti postali su deo urbanog pejzaža glavnih španskih gradova, koji su usvojili čitavu zbrku zabrana.

Kacige su u Madridu obavezne samo za mlađe od 16 godina, dok su obavezne za sve u Barseloni, gde je žena stara 92 godine preminula nakon što ju je prošle godine pregazio električni trotinet.  

Vozač je bio pod istragom zbog ubistva iz nehata, ali je na kraju prošao samo s novčanom kaznom zbog nedostatka propisa.

U Madridu gradske vlasti zabranjuju da se električni trotineti voze na putevima s više od jedne trake, a maksimalna propisana brzina je 30 kilometara na čas.

Brisel, glavni grad Belgije i Evropske unije, od prošle godine je preplavljen električnim trotinetima, a svaka od 19 gradskih opština ima svoja pravila za ta vozila.

Neke naplaćuju kazne za prekoračenje brzine, dok druge nameću ograničenja parkiranja, a kacige nisu obavezne.

Portparolka grada je rekla da je u Briselu do sada zabeležena jedna nesreća sa smrtnim ishodom.

Italijansko ministarstvo transporta usvojilo je prošlog meseca novi set pravila za sva vozila na električni pogon.

Električni trotineti dozvoljeni su na ulicama, ali im je brzina ograničena na 30 kilometara na čas, dok je u pešačkim zonama brzina ograničena na šest kilometara na čas.

U balkanskim zemljama električni trotineti su i dalje u sivoj zoni, osim u Sloveniji, koja priprema nacrt zakona kojim će njihova vožnja biti zabranjena u pešačkim zonama i na biciklističkim stazama.

Maksimalna dozvoljena brzina biće 25 kilometara na čas, ali će u pešačkim zonama električni trotineti morati da se kreću brzinom hoda.

Za njih će važiti ista pravila kao i za bicikle, što znači da će morati da imaju svetla i da će kacige biti obavezne za maloletne vozače.

Širom SAD gradovi se takođe bore da regulišu pravila za iznajmljivanje električnih trotineta i da zaštite njihove vozače od povreda.


Komentari11
0486d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mika Mis
Padni mi na grudi Pantelija da te poljubim u celo pametno.Odlicni su ti komentari, uzivam citajuci ih.Srdacan pozdrav!
nikola
koliko ljudi je povredjeno i kiliko poginulo svakoga dana u saobracajnim udesima u kolima?
Nenad V.
Не помиње се Холандија и Амстердам у извештајима о проблемима у европским метрополама. То је зато што у холандским градовима, па и селима СВАКА већа улица има одвојену траку за бицикле, коју користе и скутери, па сада и тротинети. Сви возачи су навикли на огромни број бицикала/скутера и постоји засебна сигнализација за њих. Чак и посебне међуградске стазе са мостићима преко путева и аутопутева само за бицикле. Људи иду на посао и по 50км бициклом. Хоћете таква возила? изградите инфраструктуру.
Путин
С појавом тротинета, све су ми дражи бициклисти.
Dejan
Veceras umalo da pregazim jednog ( pu, pu, pu) kod hrama Sv Save. Odrasli klipan vozi trotinet trakom kao da je auto, bez ikakvih svetala i katadioptera, potpuno nesvestan da sam ga tek u zadnjem trenutku video.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja