četvrtak, 19.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:40

Vežbanje na prazan stomak zdravije

Osim efikasnijeg sagorevanja kalorija, fizičkom aktivnošću pre obroka podstiče se i stvaranje proteina važnog za regulaciju šećera u krvi
Autor: Dejana Ivanovićsreda, 24.07.2019. u 16:00
(Фото: Пиксабеј)

Vežbanje pre doručka može imati više koristi za zdravlje nego ono koje sledi posle jela, pokazalo je istraživanje o uticaju uzimanja obroka u određeno vreme na fizičku aktivnost, nedavno objavljeno u američkom „Žurnalu fiziologije, endokrinologije i metabolizma”.

Rezultati ove studije ukazuju da vreme uzimanja obroka utiče na to koliko će se kalorija sagoreti tokom vežbanja, ali i da li će molekularne aktivnosti unutar masnih ćelija biti povećane tako da u dužem periodu mogu dovesti do poboljšanja zdravlja.

Stručnjaci Univerziteta Bat u Velikoj Britaniji testirali su deset mladića koji su na smenu umereno vežbali tokom jutarnjih sati pre doručka, ili sat posle obroka koji je sadržao maksimalno 600 kalorija i sastojao se od kriške hleba, cerealija, putera i džema. Uzorci krvi koji su uzimani sat vremena posle vežbanja (uglavnom brzog hoda) tokom višednevnog istraživanja pokazali su da je organizam ispitanika koji su vežbali na prazan stomak koristio masne ćelije deponovane u telu. Na drugoj strani, kod osoba koje su doručkovale mišići su kao gorivo koristili šećer iz hrane, a ne masne ćelije koje postoje u svakom organizmu. To znači da oni koji vežbaju pre obroka brže sagorevaju kalorije ali i troše masne ćelije deponovane u telu.

Ranija istraživanja pokazala su da masne ćelije konstantno proizvode i menjaju supstance koje mogu da utiču na druge sisteme i organe u telu. Nova studija, međutim, pokazala je da se vežbanjem na prazan stomak pokreću procesi u masnim ćelijama i aktiviraju geni koji proizvode proteine za regulaciju šećera u krvi i tako pozitivno utiču na metaboličko zdravlje.

Iako je istraživanje sprovedeno na Univerzitetu Bat bilo malo, kako kažu naučnici, ono je pokrenulo pitanje da li treba savetovati ljudima da vežbaju pre obroka. Još mnogo ispitivanja treba da se sprovede pre nego što se odgovori na to pitanje, kaže profesor Dilan Tompson, direktor zdravstvenih istraživanja na pomenutom univerzitetu. 


Komentari3
c1a6a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Berislavci
Ovo najnovije istrazivanje, iako nepotpuno da bi se doslo do sire naucne potvrde, odavno je prakticno potvrdjeno vojnickim jutarnjim vezbama pre dorucka. Naime, stalnim jutarnjim vezbanjem (15-20 min.) koje pocinje cim vojnik ustane iz kreveta i pravilnom tablicnom ishranom, vojnik se nakon godinu dana tako izmeni na bolje da ga rodjena majka jedva prepoznaje. Polazeci od licnog vojnickog iskustva, pokusavao sam da gladan rucno kosim! Ne ide, pada kosa iz ruku! Dakle, nuzna je mera u svemu.
daxkey
Svaki dan nešto novo. Elem, prethodno najnovije istraživanje na ovu temu je pokazalo da postoji razlika u efektu u zavisnosti od pola - žene više masnih naslaga sagore bez obroka pre vežbanja a kod muškaraca je obrnuto, bolji efekat se postiže uz adekvatan obrok pre vežbanja. Pitam se šta li će reći buduće najnovije istraživanje na ovu temu....
Бранислав Станојловић
Сам по себи празан стомак је најбоља вежба за губљење тежине.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja