четвртак, 21.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:05
ПОТРОШАЧ ПИТА

Ко је крив за недостатак на производу

понедељак, 21.10.2019. у 11:37
(Фото Пиксабеј)

Купили сте фотоапарат, телефон, ципеле и појавио се недостатак. Уложили сте рекламацију, али продавац је вашу рекламацију одбио уз напомену да је недостатак настао вашом кривицом. Шта да радите и како да остварите своја права?

ОДГОВОР:

Уколико се недостатак појавио у периоду од шест месеци од куповине – претпоставља се да вам је роба продата с недостатком, односно да је продавац тај који треба да докаже да роба није имала недостатак.

Не морате да објашњавате и доказујете да недостатак није настао вашом кривицом. Читав овај поступак доказивања односи се на судски поступак.

Питате се шта вама значи ово право да не морате да доказујете да је недостатак постојао када само на суду можете да га остварите?

Искористите предност коју вам Закон о заштити потрошача пружа у овом случају, тако што ћете у непосредном контакту с продавцем показати да знате за ово ваше право. Немојте бежати од могућности да га упозорите да ћете, уколико не поштује закон, заштиту својих права потражити на суду.

Уколико се недостатак појавио после шест месеци од куповине – у овом случају ви морате да докажете да је роба имала недостатак од почетка.

Са сајта Министарства трговине, Сектор за заштиту потрошача

 


Коментари3
34da5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

vox populi
U Srbiji je najodgovorniji kupac. Proizvođač i trgovac smatraju da nisu odgovorni, pošto niko nije kupca prisilio da kupi njihov falš proizvod.
milojica dragicev
Previše je uopšteno tretirati milione artikala kao jedan, šest meseci je rok, u kome se konstatuje da je artikal prodat sa nedostatkom. Nije isto kišobran, frižider, računar, Tv, kožne cipele, perjana jakna. Šest meseci je dug period u zavisnosti o kojem artiklu je reč. Stoga je razumljivo da trgovac nakon pet ili šest meseci odbije povraćaj novca i stvar završi na sudu.
Bojan
Odgovor nije kompletan i ne rešava problem. Ukoliko trgovac odbije da vrati novac ili da zameni proizvod morate da angažujete veštaka i pokrenete sudski spor. Toliko o efikasnom zakonu

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља