четвртак, 21.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:22

Купци и даље највише цене немачке производе

Истраживање у 23 земље света показало да су на цени и даље производи с ознаком „мејд ин Џермани”, следе италијански, британски, француски и јапански
Аутор: И. Албуновић, Ј. Антељсреда, 02.10.2019. у 22:55
(Фото Пиксабеј)

Потрошачи широм света највише цене производе из Немачке, а углавном су неповерљиви према кинеским, показује најновије истраживање једне британске компаније за истраживање јавног мњења и Универзитета „Кембриџ”. Више од половине анкетираних у 23 земље позитивно је оценило немачке производе, а само шест одсто доделило им је негативну оцену, показују резултати интернет анкете коју преноси хрватски портал „Новац”. Немачка је у истраживању освојила 45 бодова. Италија је заузела друго место с 38, а у стопу је прате Велика Британија и Француска, обе са по 34 поена. Јапан је освојио 33 бода и бољи је за пет бодова од Јужне Кореје. Кинеске производе је у просеку 44 одсто испитаника оценило негативно, а њих 15 одсто позитивно. Кина се тиме сврстала на последње, 12. место у групи земаља произвођача, с освојених 29 бодова.

Анкетирани су потрошачи из земаља и регија високог дохотка, укључујући ЕУ, САД, Аустралију и Јапан, али и оних с ниским примањима, попут Индије, Мексика, Кине, Нигерије и Јужноафричке Републике.

Ово истраживање потврђује сличну анализу која је рађена пре пет година када је Немачка државна агенција за спољну трговину и маркетинг Џермани трејд енд инвест саопштила да ознака „мејд ин Џермани” јесте гаранција квалитета. Међутим, испоставило се да то више није довољно да се на светском тржишту обезбеди дугорочни успех немачких производа.

Како је „Политика” писала , ово истраживање је обухватило 15 земаља, а циљ је био да се утврди права вредност ознаке немачких производа. Испоставило се да је у САД она и даље синоним за квалитет, прецизност и поузданост. Поготово када је реч о машинама и аутомобилима, привлачност ове марке је велика. Међутим, како се наводи у истраживању, у САД су купци захтевни и добро информисани. Често је за њих важно да немачке фирме нагласе да је одређена роба произведена у САД, али уз поштовање немачких стандарда.

У Русији је, с друге стране, „мејд ин Џермани” ознака врхунског квалитета. У тој земљи су сви немачки производи изузетно цењени – од аутомобила и машина, преко индустријских постројења, до лекова, одеће и животних намирница. Једино то није случај када је реч о производима информационе и комуникационе технологије. У Бразилу, како се наводи, богати изузетно цене немачке производе, али их „нова средња класа” често не зна. Поред тога, на одлуку о куповини на бразилском тржишту све више утиче цена производа, као и блискост с потрошачима. Но, бразилско тржиште остаје међу најатрактивнијима за немачке фирме, које, наводи се у студији, морају да поправе маркетинг.

Међутим, ова ознака у Кини тада због конкуренције није била на цени, а добит немачких компанија је на овом тржишту била у паду. И у овој земљи, како је наведено, немачка предузећа морају да производе на лицу места, али и да „докажу” да је квалитет производа у складу с ознаком „мејд ин Џермани”, што остаје „један од највећих изазова за будућност”.

– Имиџ немачких производа у Великој Британији, где је пре 130 година и смишљена ова ознака, бољи је него икада. Једино када је реч о коришћењу обновљивих извора енергије све више се цене домаћи производи. Производи с овом ознаком високо се цене и у Шпанији, Италији, Јужној Кореји или Пољској. У Уједињеним Арапским Емиратима је маркетиншко дејство ознаке и даље знатно, али је видно и да слаби и да немачке фирме не могу да се поуздају само у у „бонус” који им обезбеђује „мејд ин Џермани”.

Међу сто најбољих светских брендова Немачка је готово увек имала најмање десет из Европе попут „Мерцедес-Бенца”, „Бе-Ем-Веа”, „Фолксвагена”, „Аудија”, „Поршеа”… Иако највише „топ” брендова долази из ауто индустрије, Немачка има брендове и из ај-ти индустрије (САП), козметике („Нивеа”), спортске опреме („Адидас”) и техничких уређаја („Сименс”).


Коментари22
9173d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Борис
Кинези су власници Волвоа.
milan
Nije bitno ciji je bio Volvo. Uvek je bio pojam kvaliteta. To je i danas kao Kineska fabrika...
Препоручујем 0
Boris-2
Jeste, samo sto je Volvo bio svedski a ne nemacki.
Препоручујем 4
MMS Car
Stvar navike ili poverenja nemacki automobili su trazeni na nasem trzistu.
Унирент
квалитетан аутомобил није лако направати, потребно је знање, вештина и велика радна дисциплина и прецизност у раду. А тога има пре свега у немачким фабрикама. Тога се придржавају и гастербајтери који су под строгим надзором. Ко је радио у немачкој фабрици зна о чему се ту ради. И Кинези су дисциплиновани и радни али још увек ен поседују довољно знања и искуства. Зато су немци још увек на врху
Živko
Na slici je Volvo.
Srboljub Tudej
Lako je Nemcima kada sve te nabrojane stvari prozvode srpski gastarbajteri u Nemačkoj! Ali, džaba im sve to kada nemaju ajvar, suve šljive i kukuruz kakve ima Srbija!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља