Имам недоумицу у вези с рекламацијом производа, трговац код кога нешто купим тврди да се рекламација подноси произвођачу, а код вас у „Потрошачу” сам прочитала да се најпре обраћам трговцу. Једном сам то чак и рекла у радњи у којој сам враћала робу, а они су ме одбили и рекли да то није тачно. Коме се у таквом случају обраћамо и ко је у праву? Који је поступак рекламације?
ОДГОВОР:
Процес рекламације почиње код трговца, то јест у радњи где сте производ и купили. Тражите од трговца рекламациони лист у који ћете навести какав проблем с производом имате (опис неисправности) и ако се исти утврди, на који начин желите да се рекламација реши. Према Закону о заштити потрошача (члан 54) имате право да изаберете да ли желите поправку или замену, па је потребно да и то нагласите приликом рекламације и да се то унесе у рекламациони лист. Када ви или трговац завршите с писањем рекламационог листа прочитајте наведено и тек онда потпишите. Један примерак остаје вама.
Трговац по закону има осам дана да одговори на вашу рекламацију како ће се она решавати. Трговац може однети робу у овлашћени сервис или је предати увознику, односно произвођачу, ради дијагностиковања проблема.
Ако неисправност није направљена вашом кривицом, већ је, рецимо, лош квалитет или фабричка грешка, а десила се у периоду мањем од шест месеци од дана куповине, сматра се да вам је продато неисправно и имате по закону право избора да се несаобразност отклони поправком или заменом производа. Ово право имате и после шест месеци до навршене две године, али се оно по закону не подразумева, већ је подложно доказивању и зависи од природе робе и природе квара.
Одговара Центар потрошача Србије
