среда, 16.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:55
ПОТРОШАЧ ПИТА

Опет проблеми са рекламацијама обуће

понедељак, 23.09.2019. у 10:03
(Фото Пиксабеј)

Највише питања читалаца који су се јављали редакцији „Потрошача” и ове године се односи на рекламацију обуће. Да ли је реч о лошијем квалитету обуће на нашем тржишту или се трговцима не исплати да прихватају рекламације, тек купци су незадовољни. Питање које смо добили прошле недеље гласи - шта да ради у ситуацији када трговац одбије рекламацију иако је купац сигуран да је у праву. Патике су му пукле само неколико месеци од куповине, а трговац не жели да уважи његову рекламацију, тврдећи да је обућу неправилно користио.

У последње време већина трговаца има уговоре са неком од акредитованих кућа за вештачење како би били сигурнији у одлуку која је донета поводом рекламације. Трговац наравно може и без наведених вештачења сам доносити одлуку о рекламацији, јер за такозвану саобразност робе уговору одговара управо трговац.

Нигде се у закону не наводи обавеза трговца да има уговор са неком од ових кућа, поготово што су и њихове одлуке на суду подложне обарању. Први корак након одбијања рекламације јесте да уложите приговор на рекламацију. Напомињемо да трговац није у обавези да опет прихвати приговор, али већина трговаца не прави проблем да се уложи жалба и изврши поновно вештачење јер се не слажете са првобитном одлуком. Уколико и након тога нисте успели позитивно да решите рекламацију, можете урадити вештачење о свом трошку у некој акредитованој кући за вештачење и на тај начин доказати да је обућа неквалитетна.

Одговара Центар за заштиту потрошача Србије

 


Коментари1
27f56
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

kiza
Патике су му пукле само неколико месеци од куповине, а трговац не жели да уважи његову рекламацију, тврдећи да је обућу неправилно користио.... Takav je,znaci-odgovor. Moje pitanje je,zasto se ne isporucuje uputstvo za koriscenje obuce? Uz svaku robu mora da ide uputstvo za koriscenje. Pre 2 god kupio zimske cizme za sneg i vodu,tako i pise na kutiji ali na Engleskom.Nasi stavili neku malu nalepnicu gde pise za suvo i toplo? Stavio tu sliku na FB,odmah mi obrisali sa doticne stranice .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља