субота, 21.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:02
76. ВЕНЕЦИЈА

Анђели деструкције и перачи новца

Хоакин Феникс отелотворио Џокера у истоименом филму Тода Филипса, а Мерил Стрип „звиждача” у Сореберговом „Laundromatu” о афери „Панамски папири”. – Чилеански редитељ Пабло Ларен у ритму регетона у филму „Ема” прича о неуспелим усвајањима деце, а Француз Оливије Асајас о кубанским шпијунима на Флориди у филму „Wasp Network”
Аутор: Дубравка Лакићуторак, 03.09.2019. у 21:30
Хоакин Феникс у филму „Џокер” Тода Филипса (Фотографије прес-служба 76. Венецијанског фестивала)

Лидо, Венеција – Коначно може да престане надметање ко је боље одиграо лик Џокера у популарном серијалу о „Бетмену” – Џек Николсон или преминули Хит Ледџер – јер се управо Хоакин Феникс показао као ненадмашан у истоименом филму Тода Филипса, који ће се ускоро наћи и у српским биоскопима.

Филипсов „Џокер”, филм који прати генезу претварања овог стрип-јунака (први пут се у стрипу као лик појавио још 1940) од стендап комичара у право зло Готам ситија, изненадиће многе поклонике и серијала о „Бетмену” и самог „великог лошег момка филмског екрана”. Филм је креиран као хипнотички жустро захватљива урбана ноћна мора пуна фантазије – као мрачан филм у којем је Артур Флек звани Џокер портретисан више као патетична ментално оболела особа и губитник него као грандиозан зликовац. Више је анђео деструкције него злотвор. Човек који упија све зло самог града Готама.

Хоакин Феникс је подарио задивљујућу улогу, његова трансформација од фрустрираног стендап комичара до човека опхрваног злом импресивна је, баш као што је импресивна атмосфера коју редитељ Тод Филипс креира заједно са својим директором фотографије Лоренсом Шером. У филму важну улогу има и Роберт де Ниро, а шта ће му Феникс као Џокер урадити, нека остане тајна до вашег скорашњег одласка у биоскоп...

***

И Филипсов „Џокер” се налази међу овогодишњим потенцијалним кандидатима за освајање номинација за Оскара, који, сада већ традиционално, своје светске премијере имају на венецијанском Лиду. Међу њима су и сва три Нетфликсова филма: „Брачна прича” Ное Баумбаха и „The Laundromat” (Перионица) Стивена Содерберга приказани су у главном такмичарском програму, док се „Краљ” Дејвида Мишеда (рађен према драми „Ричард Трећи” Вилијама Шекспира) приказује ван конкуренције.

О Баумбаховом филму, који краси изврсно написани сценарио, али и глумачке изведбе Скарлет Јохансон и Адама Драјвера, већ је било речи на страницама „Политике”. „The Laundromat”, осим што је доказ да ни Стивен Содерберг (одсутан већ дуже време) није одолео „Нетфликсу”, филм је који на комичан и забаван начин раскринкава функционисање офшор компанија, тих огромних перионица новца смештених на егзотичним острвима и прстом боде право у око Сједињених Америчких Држава као највећег кривца и највећег добитника у овом финансијском галиматијасу.

Основу ове филмске приче чини афера „Панамски папири” и пад финансијскосаветничких гуруа Јиргена Мосака и Рамона Фонсеке (истинитих личности), чије је чинодејствовање доспело у жижу јавности након што су новинари објавили анонимну дојаву. У Содерберговом филму лик Мосака тумачи Гари Олдман, а лик Фонсеке Антонио Бандерас. Мерил Стрип се појављује као круцијални лик – лик старице која ће стицајем несрећних околности уронити у овај свет финансијских пирамидалних превара и енормног богатства које се стиче захваљујући избегавању плаћања пореза. Мерил Стрип ће као „звиждач” својом финалном појавом скинути све маске и завршним реченицама убојито заокружити овај занимљив Содербергов филм...

***

И док је јапански редитељ Хироказу Коре Еда отишао у Француску како би на француском језику снимио филм „Истина”, француски редитељ Оливије Асајас прошетао се до Кубе и Флориде да би снимио шпијунско-историјски спектакл „Wasp Network”, на шпанском, руском и енглеском језику. И Асајас се снашао на „туђем терену”, подаривши узбудљив и крајње комерцијалан филм који ће се гледати у биоскопима Европе (нисам сигурна за оне у САД), а којем, објективно гледајући, није место у главном такмичарском програму 76. Мостре.

Заједничко Асајасовом филму и филму „Ема” чилеанског редитеља Пабла Ларена („Тони Манеро”, „Но”, „Џеки”) јесте само аргентински глумац Гаел Гарсија Бернал. Он је код Асајаса у улози врхунског кубанског шпијуна, а код Ларена је у лику кореографа плесне трупе која игра регетон. Истовремено и у лику неуспешног оца усвојеног колумбијског дечака. Ларенов визуелно енергетски и прилично провокативан филм и јесте о томе – о проблему неуспелих усвајања деце и о неодговорном родитељству, дакле о тешкој теми која није тако често пред очима јавности, а требало би да буде. Али, ово је и филм који сведочи и о Лареновој фасцинацији глумицом Маријаном ди Ђироламо (до сада је играла у телевизијским „сапуницама”), којој је отворио огроман простор за насловни лик Еме – изврсне плесачице, а неуспеле мајке посвојитељке. Чудан филм, на тренутке фасцинантан, на тренутке збуњујући. Реакција публике је подељена...

На критичарским листама од филмова виђених у овој првој недељи фестивала и даље суверено води филм „Оптужујем” Романа Поланског.

Мерил Стрип у филму „The Laundromat” Стивена Содерберга

Све о Еви и анимацији

Лидо, Венеција – Хонгконгшки сценариста, редитељ и продуцент Јонфан, аутор 14 филмова, ове године се у Венецији такмичи за награду „Златни лав” са својим првим анимираним филмом, поетским „Број 7, Стаза трешања”, чија је радња смештена у Хонгконг 1960. године, када је овај град још увек био колонија Велике Британије.

Јонфан кроз своје ручно цртане јунаке прича о очајничкој љубави са свим њеним контрадикторностима, описујући у свом дебитантском анимираном делу и сву пустош сјаја једног времена, творећи уједно и сопствено љубавно писмо Хонгконгу и филмској уметности. Јонфан је овај филм назвао и филмом ослобођења...


Коментари0
25a2b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља