субота, 21.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:09
„ПОЛИТИКА” САЗНАЈЕ

Фијатова „ђардинијера” монтираће се у Крагујевцу

Нови модел италијанске фирме требало би да почне да силази с наших трака 2021. године, а вероватно ће овај аутомобил имати и електричну верзију
Аутор: Озрен Милановићуторак, 27.08.2019. у 09:55
(Принтскрин ClubAlfa)

У Крагујевац стиже „ђардинијера”. Да буде јасније, реч је о новом моделу из породице 500, који би требало да замени на тржишту модел 500-Л. Дакле, у понуди главног италијанског произвођача аутомобила постепено ће доћи до „рокаде”, а објављен је и рендер (илустрација могућег изгледа) будућег крагујевачког адута. Тако тврди специјализовани италијански сајт clubalfa.it, из пера новинара Иполита Висконтија. У будућности ће се Торино фокусирати на породицу 500, тврди он, а до сада је узиман као озбиљан и поуздан извор. Класична верзија овог модела и даље ће доминирати у А сегменту аутомобила. А модел „500-Кс кросовер”, с обзиром на изузетан успех остварен у првим годинама продаје, сигурно ће у будућности представљати нову генерацију, која стиже до 2021. године. Коначно, најважнији „фијат 500 ђардинијера” биће смештен у Ц сегменту тржишта и замениће у опсегу модел 500-Л.

Сајт тврди, позивајући се на менаџмент „Фијата” да ће се „фијат 500 ђардинијера” највероватније производити у Србији, у фабрици аутомобила „Фијат Крајслер” у Крагујевцу, где се сада производи 500-Л. Италијанско-америчка група тек треба да званично потврди вест. А 500 „ђардинијера” требало би да сиђе с трака најкасније током 2021. Вероватно ће овај аутомобил имати и електричну верзију. У преводу, „ђардинијера” би била „посуда за цвеће”, али у овом случају има и шире значење.

Компанија „Фијат Крајслер аутомобили Србија” потврдила је прошле године компанијски „сребрни статус” и добила два нова бода, што је основа да се ове године квалификује за нови модел. Реч је озбиљној провери квалитета и спремности за „производњу светске класе” (WЦМ). Крагујевачка фабрика је потврдила „сребрни статус” и добила два нова поена, па их сада има укупно 68, односно два мање од броја поена који јој обезбеђује „златни статус”, и који имају водеће „Фијатове” фабрике, расуте широм света.

Са извесношћу се очекује да ће крагујевачка фабрика „златни статус” у производњи аутомобила светске класе да освоји крајем ове године, чиме ће да отвори нове перспективе.

И само задржавање „сребрног статуса”, уз два додатна поена, у годишњем оцењивању организације и квалитета рада, безбедности производног процеса, обучености радника и другог, показује, тврде у овим круговима, да менаџмент „Фијат Крајслер аутомобила” (ФЦА) озбиљно рачуна на крагујевачку фабрику, која би са готово извесним „златним статусом” у производњи аутомобила светске класе напокон требало да добије производњу новог, то јест још једног модела.

Пре неколико недеља специјализовани портал clubalfa.it први је објавио вест да ће се нови СУВ производити у Крагујевцу, позивајући се на изјаву Оливијеа Франсоа, шефа маркетинга и брендова „Фијата”. Он је још у марту најавио производњу „кросовер” модела намењених породицама, који би можда имао и седам седишта. Отуд ваљда и назив „ђардинијера”.

Овај модел био би прављен на шасији модела „типо” и на линији за склапање би се појавио 2020. или 2021. године, пре почетка производње нове „панде”, која је најављена за 2022. годину. Медији помињу производњу аутомобила са новим „Фијатовим” „фајерфлај” бензинским моторима, али не и дизелаше. Осим СУВ модела, наводи се да би у крагујевачкој фабрици упоредо могао да се производи и 500-Л са хибридним мотором. Иначе, категорија возила којој припада 500-Л, МПВ Б класе полако нестаје из понуде европских произвођача и замењују их СУВ аутомобили.

Ако се ова вест укрсти и са тврдњом из Владе Србије да преговори са „Фијатом” теку у добром смеру, јасно је да то доноси нови оптимизам у Крагујевац. Радници „Фијат Крајслер аутомобила” (ФЦА) се 3. септембра враћају са колективног годишњег одмора и почињу редовну производњу, а обим рада зависи од наруџбина. Наиме, гигант из Торина не производи аутомобиле „одока па колико се прода”, него од дилера широм света добија податке о тражњи и према њима се управља. Модел „фијат 500-Л” је посустао, тражња је све мања, па се дуго развлачило питање – шта даље. Једини избор је био нови модел за монтажу или гашење фабрике. Сада је извесно да је прва опција превагнула. То је добра вест и за Крагујевчане и за целу Србију, јер је ФЦА био на челу листе извозника.

Компанији „Фијат Крајслер аутомобили Србија” јуче смо послали мејл са питањима о новом моделу и уопште о будућности фабрике, али нису имали коментар на италијанске наводе о производњи новог модела у Србији.

Оно што и даље остаје нејасно јесте под којим условима „Фијат” наставља да послује у Србији, након што је истекао десетогодишњи уговор државе Србије и те компаније о формирању заједничке фабрике, којим је италијански партнер у том периоду био ослобођен плаћања свих пореза, доприноса и такса на републичком и на локалном нивоу.

Влада Србије у јуну је одобрила захтев менаџмента „ФЦА Србија” да запослени у тој компанији током ове године, због све слабијег пласмана модела 500-Л на светским тржиштима, на плаћеним одсуствима, поред законом дозвољених 45, могу да буду још додатних 87 дана. Од почетка године до средине јула, у крагујевачкој фабрици је произведено око 25.000 аутомобила. У септембру ће бити десетак радних дана, током којих ће са производних и монтажних трака да сиђе око 4.000 нових готових возила.

Из Владе Србије недавно је, преко медија, поручено да држава и „Фијат”, према уговору из 2008, имају међусобну обавезу откупа удела уколико једна од уговорних страна одлучи да прода свој капитал у заједничкој компанији, прецизније до 2023. године. Рад на новом моделу те облигације гура у други план.


Коментари11
016f3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

gradjanin
Prošle nedelje prošao Italiju popreko, dva puta, najprometnijim autoputem. Broj uočenih 500L- nula ! Malih 500-ki (proizvodi se u Poljskoj ) -puno; 500X (Italija) , takođe. 500L - niente ! Da ne ulazim u razloge , ali ko god je vozio 500L, zna ih jako dobro ... A od renderinga do pune proizvodnje, kod Fiata prođe i decenija ... Dakle, opet "mazanje " . Realnije ja da FAS to što je uloažio u Srbiju-proda. Linija je univerzalna, na ostalim punkotivma se samo zamene alati i teraj...
Aleksandar
Bio sam poslovno u Italiji pre neih cetiri godine i tom prilikom sam video sigurno cetiri-pet fiata 500l. Nisam siguran kakav je kvalitet tog automobila, ali sam ih ja video u Italiji.
Препоручујем 3
Nebojsa
Kakva je to firma koja će tek za dve godine da počne proizvodnju novog modela? Ko će da im pokriva troškove do tad? Možda nas budžet. To može samo genije da smisli.
Samo pitam
Koja mu je tačno poena, pa već prave Fiat 500X, koji je veoma uspešno nabildovan Fiat 500
Dude
Pa dobro...ubacis lepu paletu pastelnih boja, elektricni pogon, sve to spakujes za manje od 20.000eur i eto trzisnog uspeha u Evropi. U Srbiji ce ionako i dalje voziti Fiat JTD.
Лекива Скајсиа
"У преводу, „ђардинијера” би била „посуда за цвеће”, али у овом случају има и шире значење." У преводу, именица "жардињера" већ дуго, дуго времена одаомаћила се у српском језику, тако да сви знамо шта значи. Исто као што смо, у вези ширег значења, нажалост, свесни да је уговор између италијанске фабрике аутомобила "FIAT" и државе Србије неповољан по Србију, и то зато што се тако хтело, а хтеће се и надаље, све због повољности за оне који о томе одлучују, у име грађана Србије.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља