уторак, 20.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:55

Од 2020. само три чеоне наплатне рампе у Србији

Изградњом наплатних станица око Ниша биће затворене рампе код „Наиса” и Дољевца
Аутор: Тома Тодоровићуторак, 13.08.2019. у 21:30
Градилиште будуће наплатне станице „Ниш север”. (Фото: Т. Тодоровић)

Ниш – Да би се саобраћај на ауто-путевима кроз нашу земљу одвијао много брже и да више не би било застоја какви су бележени свих претходних година, посебно у главној туристичкој сезони, до краја ове, или најкасније у јануару 2020. године у околини Ниша биће затворене две чеоне наплатне рампе – код „Наиса”, на десетак километара од Ниша ка Београду, где је до сада био главни пункт са седиштем Сектора ЈП „Путеви Србије” од Јагодине до Прешева, и код Дољевца, на почетку јужног крака Коридора 10.

Ово је за „Политику” рекао Зоран Дробњак, генерални директор Јавног предузећа „Путеви Србије”, који је најавио знатно боље услове и ефикаснији комплетан промет аутомобила, аутобуса и теретних возила кроз целу Србију. На ауто-путу Коридора 10 кроз Србију остаће само три чеоне рампе – јужно од Београда, код Врчина, затим код Прешева (на јужном краку) и код Димитровграда (на источном краку). Наплата путарине за сва моторна возила по Закону о накнадама за коришћење јавних добара обављаће се на наплатним станицама на левој и десној страни дуж Коридора 10, које су на излазима са ауто-пута за сваки град од главног града до југа Србије и Прешева, односно до српско-бугарске границе и Димитровграда на истоку. Исто тако, објашњено је, на тим станицама картице за плаћање путарине добиће сви возачи путничких и теретних возила, као и аутобуса, приликом укључења на ауто-пут.

Начин наплате путарине на деоницама од Шида до Шимановаца и после уласка у Србију из правца Хрватске, односно од Суботице до Старе Пазове на северу наше земље неће се мењати.

Да би саобраћај кроз Србију био ефикаснији и бржи и да би се уклониле чеоне рампе код „Наиса” и Дољевца, овога лета почиње изградња четири нове наплатне станице око Ниша. Једна од њих, на улазу у Ниш са севера из правца Београда, између Трупалских шума и првог скретања са ауто-пута према нишком аеродрому „Константин Велики” већ се увелико гради, рекли су Миленко Цаковић, извршни директор за наплату путарине ЈП „Путеви Србије”, и Дарко Савић помоћник директора наплате путарине.

Већ три месеца грађевинске машине и велики број радника даноноћно су на градилишту где ће бити постављена наплатна станица „Ниш север” и где ће на простору од око два хектара бити саграђен и нови пункт, односно седиште Сектора наплате путарине Ниш за контролу рада од Јагодине до Димитровграда на источном краку Коридора 10, односно према Прешеву на јужном краку истог коридора.

Наредних дана почеће изградња наплатне станице „Ниш југ”, на јужном краку коридора, а средином септембра и преостале две које ће бити саграђене на источном краку ауто-пута – наплатне станице „Ниш исток” и „Ниш Малча” која је на петљи  ауто-пута где је скретање за Тимочку Крајину, односно Књажевац и Зајечар. Све ове четири нове наплатне станице треба да буду завршене до краја јесени ове године.

За грађане нишке периферије који свакодневно користе заобилазнице око града да не би аутомобилима пролазили кроз централну градску зону, коришћење Коридора 10 на „прстену” ауто-пута око Ниша биће регулисано, најављује се, по угледу на Београд и Нови Сад. Наиме, највероватније ће се примењивати модел који важи у Београду за становнике Гроцке, Сопота и Младеновца, односно за мештане општине Ковиљ код Новог Сада, који су добили  „градске карте” за коришћење ауто-пута.


Коментари5
46a42
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Из угла
Путарина треба да се плаћа на уласку на ауто-пут и на изласку, а не на сред аутопута (као код Пазове) да чекаш сат времена због гужви од кола која иду у свим правцима. Тако би било и поштено по пређеном километру.
Beogradjanin Schwabenländle
Веома провидна намера, остаће само наплатне рампе где ће се наплаћивати , не вожња са пређеним бројем километара, него максималан број километара који је могао да се вози. Велика пљачка и срамота за државу.
geras
u normalnim zemljama je korišćenje puteva ili džabe ( ne bukvalno, jer se putevi, kao i ovde, finansiraju iz poreza i dažbina vezanih za registraciju vozila) ili se reguliše vinjetama . a ovde, ovde se naviklo na kraduckanje - pa to ti je .
Nesa
Srbija je tranzitna zemlja i treba naplacivati putarin po predjenom kilometru a ne vinjete. Ja idem 2x godisnje do Pirota i mogu da platim i 20 evra putarine....sta ce mi vinjeta???? 100 miliona vozila ce prolaziti kroz Srbiju i mi to treba da naplatimo ili kad bi uveli Vinjete one bi bile onda 50 evra i onaj sto malo putuje , jednom dva put godisnje -mora da plati vise nego neki kamion ili autobus sto ide svaki dan.
Препоручујем 2
dusko jugoslavija
Osim Grcke i delimicno Francuske,nema zaustavljanja i putarinu placate na izlasku sa auto puta.Ono sto je mnogo vaznije,svuda je placanje na automatima.Za inkasante na naplatnim rampama/za plate,prevoz i dr/se mesecno potrosi 2,5-3 miliona evra mecno,odnosno 30-36 miliona evra godisnje.Zbog toga nema dovoljno para za puteve.
Препоручујем 7

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља