среда, 11.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:05

Алкохол највећи узрок саобраћајних несрећа

У последњих десет година у летњим месецима у Србији у саобраћајним несрећама гине између 170 и 260 људи”, каже директор полиције Владимир Ребић
субота, 10.08.2019. у 11:32
Фото Драгослав Жарковић

Од почетка године на српским путевима страдало је 300 људи, од почетка лета 130, а само у јулу 63 особе, изјавио је данас директор полиције МУП-а Србије Владимир Ребић, наводећи да је алкохол један од највећих узрочника саобраћајних несрећа.

„Статистика каже да у летњим месецима десет година уназад просечно гине између 170 и 260 људи”, рекао је Ребић за РТС.

Према његовим речима, најтрагичнија година била је 2012. када је страдало 265, а најповољнија 2014. када је погинуло 140 људи.

„У овом тренутку, ми смо око бројке 120, и ова година ће бити неповољнија у односу на ту 2014. Наша је процена да ће ту бити између 170 и 180 жртава, што је просек задњих десет година”, рекао је Ребић.

У том смислу, предузето је више мера - од увођења контроле просечне брзине, алко-теста, везивања појаса, забране употребе мобилних телефона у вожњи...

Ребић је подсетио да је измењен Закон о безбедности саобраћаја и указао да полиција напише око милион казни годишње.

Наводи да је људски фактор примаран узрок саобраћајних несрећа, а да су разлози вишеструки, посебно ако се вози под дејством алкохола.

Да би се то спречило, Ребић каже да је предузето низ законских решења, а и више мера на самом терену што друге земље немају.

„Готово да закон не може бити ригорознији зато што смо ми везани за Закон о прекршајима. По том закону, максимала казна затвора је 60 дана. Ми смо за насилничку вожњу прописали казну од 30 до 60 дана и она подразумева и управљање под алкохолом од више од два промила, плус новцана казна од 120 до 140 хиљада динара”, каже Ребић, преноси Танјуг.

И поред свега тога, полиција сваког месеца открије најмање 150 возача који себи дозвољавају да управљају возилом у таквом стању.

Наводи да ће се отварањем ауто-пута од Обреновца до Љига стање побољшати и да ће се смањити гужве на Ибарској магистрали.


Коментари12
7ef58
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ne zakon nego savest
U svetu se nacrvcanom ne dozvoli da vozi, to resavaju prijatelji oko njega, a ne policija. Vozi samo trezan, uvek ima jedan u drustvu koji se "zrtvuje". Pijanom se kljucevi od kola uzmu iz ruke i kraj price. Za jurcanje je vec druga prica, tu je zakazalo kucno vaspitanje i skolski predmet koji se zove saobracajno vaspitanje, koji je ukinut. Na tom predmetu se prikazuju strasne slike nesreca, pa deca zapamte za ceo zivot.
Dragan P
Najveći uzrok saobraćajnih nesreća nije ni alkohol ni brza vožnja ni tehnička neispravnost vozila, već to što se Zakon o bezbednosti saobraćaja selektivno primenjuje i onda dolaze do izražaja sva tri faktora koja sam pomenuo. U svakom gradu u Srbiji postoje povlašćeni mamini i tatini sinovi i ćerkice koje nijedan lokalni saobraćajni policajac ne sme ni da kontroliše, a kamo li da im napiše kaznu ili oduzme vozačku dozvolu, a upravo takvi naprave najviše saobraćajnih prekršaja i nesreća.
milan
Direktor policije Srbije iznosi nepotpune i netacne podatke o saobracajnim udesima. Glavni kivac za povecan broj nesreca je MLADOST I NEISKUSTVO . Kad se uz to doda i auto od 200 ili 300 konjskih snaga i napaljen mladi momak za volanom uz dozu pijanstva , eto siguran putokaz na nasim putevima koji vodi u smrt.
Dejan
Da se nadovežem. Nesreću može da izazove i pijani biciklista. Ipak, tačno je da mladi vozači, kad popiju, a voze jaču kubikažu, postaju prave tempirane bombe. To treba sprečiti u začetku. Zakonski da se dozvoli samo iskusnijim vozačima. Ljudski životi nisu samo statistika i goli brojevi. Prebrojavaju nas kao da nismo ljudska bića. Molim odgovorne da kad budu davali izjave za medije, vode računa o tome.
Препоручујем 1
Мр Радомир Шћепановић
А наркотици?
dipl. agronom
Pa ne izgibosmo ovoliko,ni za vreme bombardovanja NATO...?!!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља