Француз Франки Запата који је у недељу рано ујутро својом направом „флајинг борд” на млазни погон у другом покушају – десетак дана после првог, полетео из места Сангат на северу Француске, успео је да прелети Ламанш за мало више од 20 минута. Запата је после кратког слетања на један брод како би свој изум снабдео керозином, стигао до енглеске обале Сент Маргарет. Прелетео је око 35 километара на 15 до 20 метара изнад воде.
„Све је добро прошло. И поред тога што је било компликовано због кратког слетања, видео сам Енглеску којој се приближавам и нисам мислио на ноге које су ме болеле”, рекао је Запата по доласку и додао да је летео брзином до 160 до 170 километара на сат.
Запата (40), некада светски шампион на воденом скутеру, у првом покушају је пао у море пошто је требало да се спусти на брод и резервоар своје летелице напуни горивом после првих 20 километара лета.
За данашњи покушај је морао да направи нову, прилагођену верзију „флајборда”. Ту направу продаје његова компанија за водене спортове. Резервоар за гориво, керозин, је ранац који се носи на леђима, стопала су причвршћена на летелицу, а њоме се управља нагињањем тела.
Запата је 14. јула током параде поводом француског националног празника Дана пада Бастиље „флајбордом” прелетео неколико десетина метара изнад Јелисејских поља у Паризу и задивио окупљене гледаоце.
Следећи изазов за „летећег човека”, рекао је по повратку у Сангат, је да заврши свој „летећи аутомобил” и да „сурфује по облацима”.
Тај 40-годишњак из Марсеја полетео је јутрос у 6:16 сати с француске плаже Сангат уз заглушујућу тутњаву својих пет млазних мотора, и пред очима стотина задивљених гледалаца, десет дана после претходног неуспеха.
Слетање на успутни брод, по гориво, „било је компликовано, много се љуљао, нисам успео од прве и поновио сам прилазак”, рекао је новинарима када се вратио у Француску.
По доласку Франки Запата је победу прославио подигнутом песницом и загрлио члана свог тима који му је честитао. „Освојено је!”, рекао је, преноси Бета.
„Мислим да сам стигао близу својих могућности”, признао је касније на конференцији за штампу у Сангату.
„Желим да летим на 2.000 метара висине, изнад облака, то је следећи корак!”, рекао је он.
Што се тиче летећег аутомобила, „он мора изаћи пре краја ове године”, а „онда ћемо на мали одмор” с целим тимом.
Говорећи о свом првом, неуспешном покушају прелетања Ламанша 25. јула, рекао је да је пао у море и упропастио летелицу пошто је ударио у платформу брода за снабдевање горивом где је желео да слети.
Зато је одлучио да данас за то има већи, стабилнији брод.
„Ако одустанете први пут, нећете нигде стићи. Неуспех није проблем, мора се и то доживети, али мирно и дупло се потрудити”, изјавио је током конференције за штампу.
Франки Запата и његово истоимено предузеће изазвали су велику пажњу медија наступом на војној паради 14. јула на Јелисејским пољанама.
Његов проналазак је био изложен крајем 2018. године на Париском форуму иновација за војску.
Та летећа платформа интересује француске специјалне јединице, које у томе виде „потенцијал за специјалне операције у урбаним срединама”.
Од децембра 2018. године, његова компанија З-АИР је користила 1,3 милиона евра добијених од Министарства оружаних снага Француске за развој нове турбине која би се правила 3Д штампањем.
„Ово није повратак Осветника, ово је стварност... Браво Франки Запата! (...) Поносна сам због подршке наше Војске иновацијама”, поручила је на Твитеру француска министарка војске, Флоранс Парли.