субота, 17.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:57
У КАРАЂОРЂЕВОЈ

Будућа пешачка стаза већ збуњује пролазнике

У улици чији би саобраћајни део требало да буде сређен до 1. септембра већ се назире пешачки коридор са необичним кривудањем у „пе” око будућег стајалишта за туристичке аутобусе. – Надлежни тврде да се све ради према идеји архитекте Бориса Подреке
Аутор: Д. Алексић – А. Вуковићуторак, 16.07.2019. у 17:00
На неколико места стаза се увија у слово „П” (Фото: Д. Алексић)

За тачно месец и по дана Београђани би требало да угледају преуређени коловоз у Карађорђевој. Добар део будуће трамвајске, аутомобилске и пешачке саобраћајнице већ се уочава, али оно што житељи главног града тренутно виде у овој улици помало их и збуњује. Осим коловоза и трамвајске баште, увелико обрисе добија и пешачка стаза ближа обали. Али, становнике престонице који свакодневно пролазе овим делом града изненадило је то што стаза целом својом дужином не иде у истом правцу него се увија у оштро „П” око места будућег стајалишта за туристичке аутобусе. Београђани који су активнији на друштвеним мрежама и форумима запитали су се да ли је ово омашка радника или је тако предвиђено пројектом. Део њих је чак и оценио да је пре и после стајалишта за туристичке аутобусе пешачки коридор могао да буде проширен још мало ка обали и да се тако избегне кривудање.

Да је реч о одавно предвиђеној траси пешачке стазе потврђује и рендер на коме је приказана ауторска идеја аустријског архитекте Бориса Подреке за реконструкцију Карађорђеве. То тврди и градски урбаниста Марко Стојчић.

– Аутор целокупне реконструкције је реномирани архитекта Борис Подрека који важи за једног од најзначајнијих активних архитеката за јавне отворене просторе. Његова намера је била да овим решењем унапреди простор и да у функционалном смислу то буде простор са посебном архитектонском физиономијом. Та филозофија је у служби функционалних захтева саме локације где се преплићу бициклистички и пешачки саобраћај са једне стране, док са друге стране имамо функцију пристаништа и угоститељске садржаје. Ово је јавни простор у оквиру урбаног ткива па није уобичајено да простор не буде архитектонски обрађен, односно да пешачке комуникације буду праволинијске – наводи Стојчић.

На рендеру са идејним решењем Подреке за Савски кеј и Карађорђеву види се стаза на локацији на којој се она тренутно и уређује. Али, баш на месту где је предвиђено стајалиште за туристичке аутобусе и кривудање стазе у „пе”, на рендеру је уцртано дрво.

Када Карађорђева од 1. септембра поново буде оспособљена за саобраћај, питање је како ће се возачи аутобуси сналазити на овом стајалишту које се за њих наменски уређује. Јер, недавно су београдски туристички водичи у свом апелу истакли да су реконструкцијом Карађорђеве предвиђена само три места за аутобусе.

– Неким данима у пристаништу буде и по шест до осам бродова па самим тим буде потребно 15 до 16 аутобуса за прихват путника – указали су туристички водичи.

У Секретаријату за привреду напоменули су да су одржали неколико састанака у настојању да се у току обнове Карађорђеве улице, управо уместо досадашња три, обезбеди више места за аутобусе за прихват посетилаца и туриста са крузера и других туристичких бродова.

Али, није само пристаниште тренутно проблем. У Београду који се све више окреће туризму, сада аутобуси са туристима могу да пристају код Пионирског парка, Студентског трга, у Скерлићевој код Храма Светог Саве, прекопута тржног центра „Ушће”, на Пристаништу, у Булевару кнеза Александра Карађорђевића (код Музеја 25. мај) и на Кеју ослобођења код ресторана „Венеција”. За туристичке аутобусе је приликом обнове парка „Ушће” обележено и још једно место испред Музеја савремене уметности, али водичи истичу да ово није довољно места за аутобусе који странце возе у разгледање Београда.

Предложене локације су у Улици Тадеуша Кошћушка или Париској, у Узун Мирковој, на Студентском тргу, код Храма Светог Саве, хотела „Москва”, Теслиног музеја, Скадарлије (у Душановој или испред Дома војске), Цркве Светог Марка, Саборне цркве, испред „Стакленца” и Музеја историје Југославије. Муке има и на Аеродрому „Никола Тесла”, где се туристички аутобуси задржавају само по минут. Ту би, апелују водичи, требало направити паркинг где би возила могла да стоје и чекају групе колико је потребно.

Добра воља надлежних постоји за решавање овог проблема, али чини се да ће шпиц још једне летње туристичке сезоне проћи док се склопе све коцкице и обезбеде нова места за аутобусе са туристима. Решавање овог проблема не зависи само од Секретаријата за привреду и њихових колега из Секретаријата за саобраћај, већ и од представника аеродрома, „Београдске тврђаве”, „Паркинг сервиса”, министарства…


Коментари9
4126a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Marko
Osnovni problem i jeste i što se ti planovi ne objave unapred u sredstvima javnog informisanja pa da vidimo kako to izgleda. Oni to urade pa posle možeš da komentarišeš koliko hoćeš. Juče smo prošli Obilićevom vencem - apsolutno mi nije jasno zašto su uradili onu grubu kaldrmu po kojoj je baš naporno hodati, a kod spomenika Miki Alasu, umesto da naprave vidikovac / otvore vidik ostalo je neko polusuvo bagrenje?
Нико
Аман, људи! Па и Турци су се одрекли турске калдрме: асфалтирају и поплочавају, исправљају и равнају - једино још ми још тугујемо за "пусто турско", ударамо турску калдрму и призивамо туристе (организујмо наградну лутрију: сваки десети туриста са ишчашеним зглобом има продужен бесплатан боравак на Скадарлији, Калемегдану и разним венцима)
Препоручујем 0
Стеван
За аутора чланка .Енглеска реч рендер када се преведе је приказ . 3д рендер на српском је 3д или ти просторни приказ . На приказу не може нешто бити нацртано , јер је то онда цртеж , него може бити приказано , у овом случају дрво .
Bojsa
Cemu ovakvi prakticno rani i zluradi komentari? Zar ne mozemo kao narod da zadrzimo svoje reakcije za kasnije, da damo nikome drugom, nego sami sebi vreme da okusimo i probamo novo, pa onda dajemo sudove? To sto se meni svidja ne more da se drugome dopada i obrnuto, ali imamo samo jedan grad, pa nemojmo skakati pred rudu! Sve lepo sto imamo u Beogradu je nekad bilo potpuno novo i drugacije od prethodnog, zasto onda mora svaka nova staza da bude ista kao stara koja se srusena? I ova sama ulica je prosla kroz nekoliko verzija, pa prihvatimo ovu novo dolazecu kao samo jednu od sledecih evolucija ovog dela grada!
Piglet
..jes, pa da nam se desi ponovo Slavija: milioni evra nasih para spiskani u ono nefunkcionalno ruglo...
Препоручујем 27
vasilije
Niko nije zluradan i ne zovite tako ljude koji drukčije misle ili uoče neku nelogičnost, sa ciljem da na vreme ukažu na problem. Niko ne spori da je arh. Boris Podreka stručnjak za planiranje otvorenih prostora, ali to u Karađorđevoj je toliko mali prostor, da je slično, možda i bolje rešenja, našao, bar jedan, od 2000 naših arhitekata.
Препоручујем 34
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља