уторак, 15.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:55

Пилатесом до боље флексибилности тела

Ова врста вежби јача мишиће леђа и препоручују се свим људима који проводе дуго времена седећи
Аутор: Д. Давидов Кесаруторак, 09.07.2019. у 13:37
Бранислава Јевтовић, дипломирани спортски тренер (Фото Лична архива)

Данас су све популарнији антистрес програми вежбања, који доприносе побољшању физичког и психичког здравља. Један од тих програма је и пилатес, који се примењује од 1920. године и веома је делотворан. Велику популарност има из два разлога: пружа ефикасан тренинг за мишиће тела и уједно смирује и релаксира ум.

Бранислава Јевтовић, дипломирани спортски тренер за боди- билдинг и фитнес и дипломирани физиотерапеутски техничар, појашњава да ова врста вежбања захтева контролу и концентрацију, правилно дисање и држање тела, као и читав сплет правила која се морају поштовати ради ефикасног вежбања.

– Посебан акценат се ставља на јачање мишића леђа и стомака. Тренинг пилатеса траје од 45 до 60 минута, барем два пута недељно. Пилатес вежбе обезбеђују бољу флексибилност тела, јачање мишића и побољшање тонуса. Популарни вретенасти изглед мишића се управо добија овим начином вежбања. Одличан је као допуна осталим програмима, јер допуњује све врсте тренинга – појашњава Јевтовићева.

Поред јачања мишића доњег дела леђа и стомака, који се сматрају за носиоце правилног држања и отклањања болова у доњим леђима, особа ће добити чврстину тела и флексибилност које ће јој олакшати свакодневне активности. Вежбе пилатеса јачају мишиће леђа и препоручују се свим људима које проводе дуго времена седећи.

– Вежбе се препоручују и код блажих облика функционалних деформитета кичменог стуба. Јер само јаки леђни мишићи могу да буду превентива за настанак осталих структуралних промена на кичменом стубу (дискус хернија, артрозе, спондилоартрозе...) Превентива је најбољи лек. Прецизно и тачно извођење вежби је обавезно. Неке од пилатес вежби могу да се раде и на популарним швајцарским лоптама од 55, 65 и 75 центиметара, а у употреби су и лопте од 25 центиметара и стреч траке. Сви ови реквизити додатно позитивно утичу на резултате вежбања. Дисањем може да се утиче на рад срца, смирење тела и ублажавање стреса – додаје наша саговорница.

У пилатес програму се посебно води рачуна да дисање буде правилно и да прати покрете који се изводе. Тиме се добија боља снабдевеност организма кисеоником, бољи рад унутрашњих органа и побољшање кардиоваскуларне издржљивости.


Коментари1
d1e1b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jelena
Već nekoliko godina vežbam pilates. Na treningu je najviše bankarskih činovnika, zubara, frizera, prosvetnih radnika....koji imaju taj specifični višesatni ukočeni položaj ruku,vrata i ramena. Zaista regeneriše i telo i duh.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља