среда, 26.06.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 14:19
ПОТЕЗ „АРИВЕ” ПОСЛЕ САОБРАЋАЈНЕ НЕЗГОДЕ

Турски аутобуси превентивно склоњени са линија

Трасе градског превоза тренутно не опслужује 25 возила купљених прошле године. Ван службе ће бити док произвођач не утврди узрок недавне незгоде у Устаничкој
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 23.05.2019. у 15:51
(Фото Д. Алексић)

Компанија „Арива Литас” превентивно је повукла из градског саобраћаја 25 нових аутобуса „Temsa LF 12 avenue” произвођача „Темса” из Турске, потврдили су у овом превознику. На повлачење 25 возила купљених средином прошле године одлучили су се после незгоде која се догодила 8. маја, када је возило овог произвођача на линији 20 код окретнице трамваја у Устаничкој улици добило додатно убрзање и ударило у магацински простор продавнице.

– Као одговорна компанија којој је безбедност путника најважнија, свих 25 аутобуса је превентивно повучено из саобраћаја, све док произвођач не установи узрок који је довео до саобраћајне незгоде, али и док се не добије потврда да су возила и уграђене компоненте на возилу у потпуности безбедни – изричити су у „Ариви”, водећој чланици Конзорцијума приватних превозника који држи 43 линије у престоници.

У „Ариви” напомињу да су сви ови аутобуси прошли све провере техничке исправности према свим законима Републике Србије.

– У наредном периоду биће обављене додатне провере које не могу да се обаве редовним процедурама. На основу тога биће донета одлука да ли ће аутобуси бити враћени у саобраћај – кажу у „Ариви”.

Компанија подсећа да је возило које је 8. маја учествовало у саобраћајној незгоди, када су повређене четири особе, нов аутобус који је у саобраћају мање од годину дана и који се још налази у гарантном року.

– Возило је 9. фебруара прошло редован шестомесечни преглед на ком нису евидентиране никакве неисправности – указују у „Ариви”.

Уместо ових возила, до даљег ће линије које припадају „Ариви” бити одржаване уз помоћ аутобуса других чланица Конзорцијума приватних превозника.

– Компанија „Арива” као лидер Конзорцијума уверава путнике да наведена измена неће утицати на квалитет и безбедност путника, односно да возила која су ангажована задовољавају све техничке критеријуме потребне за рад у Београду – наводе у „Ариви”.

Нови турски аутобуси за потребе „Ариве” свечано су представљени прошлог лета откад и превозе путнике у престоници. Набавка „Темсиних” аутобуса била је „тешка” 3,5 милиона евра.

У претходне три и по године откако приватници у оквиру Конзорцијума пружају услугу јавног превоза у Београду они су набавили око 200 нових аутобуса, што је готово 50 одсто њиховог садашњег возног парка који опслужује Београђане.

Иако је пре неколико година, приликом доделе уговора о јавно-приватном партнерству у јавном превозу, услов био да возила чланица Конзорцијума не смеју бити старија од 10 година, приватницима је већ у првој години пружања услуге врло мали број аутобуса био стар седам или осам година. Просечна старост целокупног возног парка приватника тренутно је много испод задате границе од десет година. Возила на линијама које они држе у просеку су стара око четири-пет година, за разлику од ГСП-а где је тај просек знатно већи.

Д. Алексић


Коментари9
ad537
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
Arriva је 100% у поседу немачке железнице која сада тражи купца за то предузеће.
Milan
Je su li i provizije povucene?
GRADA
Autobusi iz Donacije Japana koji su stari preko 15 godina su takodje proizvedeni u Turskoj. Jos uvek voze i izgledaju mnogo bolje od domacih vrsnjaka.
Јованка Вождовчанка
Аутобуси овог конзорцијума на линији 25п (Миријево-Кумодраж) су, и иначе ишли на по 20-30 мин., а сада ће вероватно ићи као аспирин. Мене занима нешто друго - по којим критеријумима је Београд одлучио које аутобуске линије ће држати ГСП, а које ће се дати приватницима. Није логично и поштено да неки делови Београда имају, само, ГСП линије, а неки приватне.
Козјера
Е добро да су се сетили! Занима ме који аутобус је убио оно двоје студената на окретници на Звездари. То више нико не помиње...

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља