среда, 20.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:47

Превоз на издисају, партнер на видику

Ортак у јавном превозу мораће да обнови возни парк и пусти у рад нову станицу са сервисом
Аутор: О. Јанковићуторак, 16.04.2019. у 22:55
Аутобуска станица у Панчеву (Фо­то О. Јан­ко­вић)

Панчево – Ако се Панчевцима причинило да проблеми локалног ауто-превозника не могу бити гори, деманти је стигао с питањем – Хоће ли превоза уопште бити? У „Аутотранспортном предузећу Панчево” (АТП) све је постало проблем – танак возни парк времешних возила, учестала боловања, одлазак возача, делови... И поред поскупљења карте до Београда за трећину, квалитет се поправио. На концу, 13. априла саобраћај је потпуно обустављен због, како су навели из предузећа, нестанка горива, али су медији објавили „да је интересантна коинциденција с опозиционим митингом у престоници”, која је из предузећа демантована.

Нешто горива (три од потребних пет тона) је набављено, аутобуси АТП-а су наново кренули, али с проређеним бројем полазака, на свака два сата, да би се последњих неколико дана ситуација поправила.

Но, не знају докле ће издржати. Загледани су у градску управу из које је много пута поновљено да је годинама дотирано пословање овог предузећа с губицима, и то стотинама милиона динара, те да више нису намерни да тако наставе. Зато се и кренуло, наводе надлежни, у потрагу за решењем, пронађеним у моделу јавно-приватног партнерства.

Расплет проблема постао је једна од четири области у којима ће се, одлуком одборника панчевачке скупштине, применити нови образац пословне сарадње, поред јавне расвете, за финансирање, изградњу и одржавање локалних путева и улагања у градњу и управљање постројењем за прераду комуналног отпада. Власт каже корист је двострука – за град нема даљих улагања у ове послове, па ће и каса бити пунија за друге потребе.

Новим аранжманом будући приватни партнер се обавезује да у року од три месеца од склапања уговора занови возни парк са 10 нових аутобуса и набави још педесетак најкасније за пола године, и то возилима стандарда евро 6, као и да набави 20 мањих аутобуса. Концесионар се, такође, обавезује да у првој години пословања пусти у рад нову аутобуску станицу са сервисом за возила и техничким прегледом, а нов ће бити и систем наплате карата и увођење електронске карте. Обавеза града је пак да помогне око дозвола за градњу, обезбеди неопходну инфраструктуру и настави да субвенционише превоз путника по раније донетим одлукама.

Иако се непрестано причало о мањку возача и механичара, према предлогу пројекта, више од половине од око 200 радника, прецизније 123, постаће вишак. Они ће из предузећа отићи с отпремнинама, које ће обезбедити концесионар уплатом од 45 милиона динара, месец дана по закључењу уговора, укупно тешког 2,3 милијарде динара и ороченог на 25 година. Уговор о поверавању линија градског и приградског саобраћаја приватном партнеру биће потписан на јесен.


Коментари3
d5727
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milojko
Pazi gradske vlasti, koje verovatno pojma nemaju o poslovanju, uslovljavaju buduceg investitora o obimu i dinamici investicija. Hahaha Ovo mi lici na nemestaljku.
Petar
U ovom trenutku , dodjite na Pančevački most i biće tu desetak i auta i kombija koji na divlje prevoze putnike za Pančevo, svi to vide , i nikom ništa. Momci tako prave desetak i više vožnji u toku dana, a nikakve ni kontrole ni inspekcije , a kukamo kako Autoprevoznik Pančevo propada. Već uhodan divlji prevoz putnika.
vule
Uvedite voz koji će ići bar na 20-30 min u špicevima... Do Vukovog spomenika bilo bi pola rešenja, a do Novog Bgd, puno rešenje.... Samo je dodatno zagušenje bus na mostu. Preostale kapacitete okrenite prema okolnim mestima...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља